söndag 12 maj 2013

Om mig och bloggen

Hej!
Jag heter Matilda och går andra året på Bernadottegymnasiet i Malmö och läser Samhälle-beteende med inriktning på uniformsyrkena.
Jag startade bloggen i samband med ett slutarbete i kursen pedagogik och kommunikation då vi skulle planera och utforma en instruktion av något slag samt redovisa detta digital.

Jag valde då att starta upp en blogg där jag tänkte informera om vad dyslexi innebär, vad man som elev har för rättigheter och hur en lärare ska bedöma en elev med dyslexi.
Ämnet valde jag för att det berör mig själv, jag har själv dyslexi och tycker att det alltid har varit luddigt om vad man rätt till eller hur man ska bedömas, men också för att det är många som inte riktigt vet vad dyslexi är och vad det innebär. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar